måndag 19 november 2012

Om kaviar, typ.

Okej så här va: De här studierna tar typ all kreativitet jag har i mig så jag orkar inte skriva så mycket lajbans här. Det är himla tråkigt att erkänna. Men så är det och kommer kanske vara det här året. Beroende på om jag blir kvar här eller inte. Jag väger ställets för och nackdelar just nu. Ser mest nackdelar.
När musiken blir till ångest och läxor tappar det charmen och jag känner så mycket motvilja. För tillfället pressar jag mest ur mig saker "för att jag måste", känner mig som en nästintill tom tub Kalles kaviar som någon försöker pressa ur den sista klicken ur.
Musik under krav är inte jättekul, sen är kanske frågan vilka krav som är mina och vilka som är skolans. Jag verkar inte bli av med de där höga hästarna även om jag vill. De har blivit små osynliga spökhästar i stället. Fyfan vad kasst. Vid datorn väntar läxorna och deadlines, i huvudet väntar vakuum och ovilja. Hipp hurra vad kul det är att se uppgifter hopa sig på hög. Fråga: Vad gör man när motivation är noll och inspirationen detsamma? Svar: Inte ett dugg, fast man borde.
Ibland önskar jag att jag kunde vara mindre regelrätt och mer I don't give a fuck, vad mycket enklare det vore att tillåta sig skita i saker ibland.

1 kommentar:

  1. Det påstås att Fröding skrivit denna fina dikt, men det är faktiskt Vilhelm von Braun(1813-1860)som fått till det. Tänkvärt:

    Jag skiter i ära, rykte och namn
    Jag skiter i guld och pengar
    Jag skiter i flickornas längtande famn
    Jag skiter i deras sängar
    Jag skiter i varmt, jag skiter i kallt
    Jg tror ta mig fan att jag skiter i allt.
    Men kunde jag skita pengar och guld
    jag skulle betala all min skuld
    då skulle jag sluta arbeta och slita
    Då skulle jag bara sitta och skita.

    Tänk på det du!
    Kram från pappa

    SvaraRadera